Nu drar Världsnaturfonden WWF igång en kommunikations- och insamlingskampanj som ska uppmärksamma svensk natur, öka kännedomen om de hot den står inför och engagera allmänhet och beslutsfattare för att rädda den.
[image]
I tider av covid19 har många fått ställa om sin vardag och istället vallfärdat ut i naturen. Den finns där och förser oss med upplevelser, avkoppling och träningsmöjligheter. Men det går inte att ta naturen för given.
- Vi vill inspirera svenska folket att upptäcka skönheten och de unika upplevelser som vår natur bjuder oss på. Samtidigt står naturen inför
Relaterade nyheter
Mest populära
-
Kvartalsrapport januari–mars 2024
Stark orderingång, växande orderstock och en förbättrad kassagenerering • Nettoomsättningen minskade med 2 procent och uppgick till 7 275 (7 429)...
-
Inbjudan till Nordnet Tech Briefing 2024
Nordnet bjuder in analytiker, aktieägare och andra intresserade till en presentation om Nordnets tekniska plattform den 14 maj 2024. Presentationen...
-
Kommuniké från Bravida Holding AB (publ):s årsstämma den 7 maj 2024
Vid årsstämman i Bravida Holding AB (publ) idag beslutade aktieägarna om nedan beslut i enlighet med förslag från styrelsen och valberedningen....
-
Vakuumdistributör i Mexiko har blivit del av Atlas Copco Group
Nacka den 7 maj 2024: Förvärvet av de vakuumrelaterade tillgångarna och varumärket för mexikanska Montajes Electromecánicos e Ingeniería, S.A. de...
-
Folksam bäst på jämställdhet – för tredje året i rad
För tredje året i rad är Folksam bäst i finans- och försäkringsbranschen när det kommer till jämställda arbetsvillkor. Det visar Nyckelinstitutets...
-